вторник, 28 януари 2014 г.

Сладоледен чийзкейк с мед

Каквоооооооо? Сладолед посред зима?
Сигурно си мислите, че тази Вики тотално изтрещя :) И аз така си мисля :)
Поводът са гости, разбира се. Рядко приготвям нещичко само за нас, а другият повод, естествено е, че не мога да се нарадвам на коледния си подарък :)))) И понеже тук си е моето местенце, не мога да не споделя, че после семейството си най-обичам Андрю :) Да :) Това ми напомня как ме гледаха колежките, когато започнах да подскачам из офиса и да викам "Урааааааааа, ще си имам Андрююююююююю!".

Ама първо рецептата, после ще си говорим за Андрю :)

Та на въпроса - сладолед посред зима? И защо не, питам се аз? Като си стоиш на топличко, можеш да поразхладиш с парченце, две, три...

Рецептата е лесна, без машина, със слой бисквитки "Орео", лек дъх на мед и разтапящ се шоколадов ганаш с мед.

Рецептата е от една от любимите ми книги "The Ultimate Frozen Dessert" на Bruce Weinstein & Mark Scarbrough, които нагледно показват, че сладоледът може да се ползва за всичко. Рецептата е адаптирана по мой си вкус и възприятия, аз добавих меда, избрах бисквитките "Орео" за основа и накрая аз залях отгоре с шоколад, някак ми пустееше без него :)


За този чийзкейк са ви нужни:

За основата:
3 пакетчета бисквитки "Орео" (от малките по 6 бр.)
2 с.л. масло (разтопено и леко охладено)
2 с.л. мед

За чийзкейка

4 опаковки крем сирене
1 голяма кофичка заквасена сметана
4 жълтъка от големи яйца
250 мл. пълномаслена сметана + 50 гр. захар (по желание)
2 пакетчета ванилена захар
100 гр. мед
50 гр. захар
20 мл. вода

За заливката:
250 мл. пълномаслена сметана
180 гр. тъмен шоколад
3 с.л. мед


Чийзкейкът е с диаметър 26 см. височина около 5 см. 
Ако искате по-дебела основа, сложете поне 5 пакетчета бисквити, но аз исках само един тънък хрупкав Орео слой и преобладаващо количество сладолед.
За основата - смелете в блендер бисквитките и ги смесете с разтопеното масло и меда. Разстелете на тънък пласт на дъното на откопчаваща се форма за торта. С удоволствие бих използвала и по-малък диаметър, за да постигна височина, но и така не е за изпускане :)


За заливката:

Първо смесете заедно крем сиренето, заквасената сметана, меда и ванилията
Разбийте на пухкав крем течната сметана с 50 гр. захар (нея прибавете по желание)
Жълтъците можете да ги приготвите по два начина. Единият е да ги разбивате с миксер на водна баня, докато побелеят и утроят обема си, след това да продължите разбиването, като махнете от водната баня, докато сместа се охлади.
Вторият начин е моят - любимият ми меренг - кипвате захарта с водата докато започне да се сгъстява и прибавяте към жълтъците, като непрекъснато разбивате на висока скорост с миксера докато получите плътен, нежен крем.

След като всичко е готово, към крем сиренето и сметаната внимателно прибавете жълтъците и разбъркайте леко и внимателно, докато смесите добре. Накрая прибавете битата сметана и отново объркайте.

Залейте бисквитите и оставете във фризера поне за 4 часа, най-добре за цяла нощ.

Ганаш за заливане

За ганаша - кипнете сметаната, махнете от огъня и приберете начупения на парченца шоколад. Разбъркайте хубаво, докато получите еднородна, хомогенна тъмно-кафява маса. Оставете настрани да се охлади. Медът се добавя, когато сместа е изстинала до телесна температура.

Изчакайте ганашът да се сгъсти до толкова, че да е лесно да се излива, но да не е напълно течен. Ако го приготвите и него от вечерта и се е сгъстил много, леко затоплете.


Освободете чийзкейка от ринга, като прекарате нагорещен нож по краищата между кейка и стените на формата. Залейте с охладения ганаш. 
Когато заливате вече замръзналия чийзкейк, трябва бързо да разнесете с дълъг нож или сладкарска шпатула, тъй като твърде бързо се охлажда и втвърдява.

Преди сервиране оставете за поне 20 минути да се отпусне. Този чийзкейк не е като купешките сладоледи, които на 20-тата минута са се превърнали в локва вода. Той е плътен и наистина му трябва време. Иначе не можете да го разрежете дори :))))

А сега, скъпи читатели и приятели, представям ви Андрю, новият член на семейството ни :))))

Усмихнат сладоледен ден от мен :))))

10 коментара:

Kайти каза...

Честит да ти е Андрю и да бърка послушно всеки път. И не че съм изненадана :-Р, който чете внимателно, знае за какво си мечтаеше в някои постове - китчън ейд та китчен ейд :))) нооо важно е мечтите да се сбъдват и да се яде сладко :)

Dani каза...

Признавам си, че първо стигнах края на публикацията!
И аз ще викам като теб, ако ми се яви като подарък!
Прекрасен е, като любов от пръв поглед :)
Със здраве да си го ползваш, Вики!
Чийза ти е много хубав и ми хареса втория начин за разбиване на жълтъците на крем!
Хубава вечер от мен!

Gergana Lazarova каза...

Какво да ти кажа... Ако ти си изтрещяла, Вики, значи съм още повече... Или пък сме просто от една порода. :)
И аз си умирам за сладолед - ама по всяко време. Зимата никак не ми е сезон без леденото удоволствие, даже напротив. И пак си хапваме по много... Ужас, нали? :)))
А за Андрю - да ти е честит! И аз бих скачала до тавана като теб. И е факт, че един от най-милите ми подаръци е точно миксер/пасатор/блендер и както се нарича там, но в едно.
Извинявай, много се разприказвах, ама ме предразположи да си отпусна душата... Да си ползваш с удоволствие чудесната придобивка, а чийзкейкът... Вълшебен е! :)
Сърдечни поздрави, Вики, бъди все така усмихваща! :)

tillia каза...

Вики, чийзкейкът е разкошен! И красив с това съчетание на тъмно кафяво и бяло. Подложката също допълва.
И на мен ми е интересен втория начин за обработване на жълтъците.
Честит да ти е новия член на семейството! Дълги години да ви радва и да ти е добър помощник!

Unknown каза...

Вики, да ти е честит Андрю, много да радва теб и нас ;) Тортето заслужава голямо внимание и ще се постарая да му го осигуря някой хубав ден :)

Албена Павлова каза...

Вики, с Андрю сте се справили страхотно! Желая ти винаги да сте отличен колектив! И да ни предлагате още такива изкушаващи рецепти :)
Поздравления!

Вики каза...

Благодаря ви, дами :)))
Кайти, знам, че теб нищо не може да те изненада при мен :) Е, да не е Kitchen Aid, но този повече взе да ми харесва :)))
Дани, благодаря ти и на теб :)
Гери, само жена, която много обича кухнята си, може да се зарадва на такъв подарък :) Много ти благодаря за милите думи!
Тилиа, благодаря. Аз от доста време използвам само този начин за разбиване на жълтъци. Подходящ е особено, когато жълтъците се слагат сурови по рецепта.
Силве, не само внимание, а и почит са му нужни :Р
Албена, благодаря! Двамата заедно ще се постараем да сме по-активни през годината :))))

Роси каза...

Честита машинка,Вики!Да си я ползваш със здраве и за улеснение в кулинарното творчество!
А чейза е феноменален,мога да го започна с лъжицата замразен и не замразен!
Хубава и уютна вечер,мила!

Вики каза...

Благодаря, Роси!
Уютна и топла и на теб!

truonghieunghia каза...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

An Thái Sơn với website anthaison.vn chuyên sản phẩm máy đưa võng hay máy đưa võng tự động tốt cho bé là địa chỉ bán máy đưa võng giá rẻ tại TP.HCM và giúp bạn tìm máy đưa võng loại nào tốt hiện nay.

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena