сряда, 2 март 2011 г.

Пиле в гюведжде

Вкъщи имам трима мъже, за които трябва да готвя всеки ден. В такъв ритъм на готвене често изпадам в кулинарно зацикляне - просто не знам какво да сготвя. Имам продукти разни, но нищичко не ми хрумва. Порових се из нета и попаднах на млечно пиле. Стори ми се интересно и реших да го тествам. Ето: 




Аз малко промених рецептата. Тази е за 2 порции:
Продукти:
2 бр. пилешки гърди
2/3 кофичка кисело мляко
2 листчета тостерен кашкавал
2 яйца
2 стръка пресен лук
3-4 скилидки чесън
магданоз, сол и черен пипер

Приготвяне:
В купа смесваме млякото, нарязаният на ситно пресен лук, смачкания чесън, магданоза, солта и пипера. Към всичко това прибавяме пилешките гърди, нарязани на кубчета, и оставяме да престои - при мен седяха едно денонощие. В гюведжета изсипваме по малко от сместа, слагаме листчетата тостерен кашкавал и отгоре захлупваме с още малко от сместа. Печем на 150 градуса около 40-50 минути, после отваряме гюведжетата и печем още 20-30 минути на 180 градуса. В края на готвенето чукваме яцето, посоляваме, оставяме да се доопече и сервираме. 
Това ястие трябва да се пече и отворено, защото в млякото има много вода, която няма как да изври. И пак ми се наложи да изсипя доста от нея. Пилешките гърди са много капризно месо, тъй като при неправилно готвене стават сухи като подметки и трудни за дъвчене. Един от начините да не станат сухи е именно като се покиснат в кисело мляко, а може и да се добави малко пикантна горчица. Определено се получава интересен вкус, но единственото, което ми дойде повече, беше силния чеснов аромат. Дългото киснене се отрази на чесъна и той си пусна всички възможни миризми. Затова следващият път просто няма да добавя. Приятен апетит.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena