вторник, 27 ноември 2012 г.

Торта "Angry Birds"

Какво му трябва на човек, за да вбеси едно пиле? Ами няколко зелени прасета, пък и като добавиш малко сняг, че да им замръзнат краката (тяхната кожа пилешка!), направо си ги докарал до ръба на истерията. Ако не вярвате, вижте:


Криво им е нали :) Ама да ви кажа, страшно се кефих, докато ги влудявах. Направо си ги представях как газят в снега и ме споменават с особен тембър. Извън рамките на шегата, адски много се забавлявах с тази торта, имайки предвид, че това е тема, която не е особено вдъхновяваща за мен. Тъй като тези "енгри бърдсове", както ги нарича малкото ми слънце, се прескачат от всеки ъгъл и таблет, темата е ужасно преекспонирана, претворявана в торти, тортички, кейкчета и пр. Между другото, към нея има и едни 30 кейк попс-а, които снимах, но малко забравих да си оправя снимките, та за тях ще пусна отделна публикация някой ден, защото рецептата се оказа доста вкусна. Основните цветове, които се използват в тортите на тази тематика, за мен са много депресиращи и за това реших да проявя своеволие и да се опитам да "освежа" темата, бягайки от стандартната цветова гама.

Наистина нямах никаква идея, както и в повечето случаи става, хрумва ми в последната секунда нещо. Сега примерно тук много ме е яд, че буквите така се сливат с фона на втория етаж, но мислех че съм си купила един специален дъст, пък то се оказа, че само с мисленето съм си останала :).

За да направя тази торта си изпекох един много вкусен шоколадов блат и направих един крем с шоколад и крем сирене.

Продукти за блата

(стигна ми за 3 блата с диаметър 28 см и за 3 блата с диаметър - 18 см.)
В оригиналния си вариант името на блата звучи така: Bisuit Moelleux Chocolat, което мога да преведа като топящо се-шоколадов блат. Източникът е от тук, но, разбира се, леко променена рецепта. 

8 жълтъка
150 гр. захар
85 гр. масло
200 гр. черен шоколад 60%
100 гр. брашно
25 гр. нишесте
8 белтъка
100 гр. пудра захар

Жълтъците и захарта разбиваме на гъст крем.
Разтопяваме шоколада и маслото заедно на водна баня и разтопената смес прибавяме към жълтъците, като непрекъснато бием на ниска степен с миксера, тъй като шоколадът е тежък и се утаява на дъното, където се охлажда и втвърдява, преди да е допринесъл за овкусяването на блата.
След това добавяме брашното и нишестето, пресяти заедно и накрая, малко по малко - разбитите на сняг белтъци с останалата захар (захарта се добавя към белтъците, когато те са започнали да образуват твърди връхчета). Гледайте да не ги пребиете, защото трудно се смесват с останалите съставки и стоят на гранули. Ако в този момент включите мискера, гарантирано сте загубили обема на блата, тъй като в него няма допълнителни набухватели.

Блатовете се пекат отделно за около 10 минути в загрята на 180 градуса фурна.


Продукти за крема 

3 филаделфии
600 гр. шоколад (използвах смес от млечен и черен шоколад, горе-долу 50:50)
1 л. подсладена сметана
малко пудра захар

Разбиваме филаделфията с пудрата захар докато станат на хубав плътен крем. Към нея, при непрекъснато разбиване, добавяме разтопения шоколад. Накрая добавяме разбитата на крем сметана. Кремът става много гъст, няма нужда от желатин, но задължително блатовете трябва да са добре сиропирани, тъй като той самият много влага не пуска. 

Друго не се сещам да добавя :)
Хубав ноемврийски ден!

11 коментара:

traiana каза...

Много сладурска и свежа торта!

Dani каза...

Толкова весела торта...
Имам усещането, че пиленцата се кефят :)

Вики каза...

Благодаря ти!

Вики каза...

Някак си ми бяга от способностите да правя сърдити и лоши неща :) Сърдитите пилета не изглеждат толкова сърдити, ама добра душа съм и затова :)))))

lux каза...

Страхотна е миличка, сезонна и много любими наши приятели, Супер е станала, Бравоооо

Вики каза...

Благодаря ти, скъпа, че се отби при мен! Винаги имаш да кажеш нещо мило за някого!

Delicious Kitchen каза...

Много свежарска тортичка...предизвика сутрешните ми усмивки ;) Чудесна!

Вики каза...

Много благодаря, Еми-Краси! Пожелавам ви усмивката да не ви напуска през целия ден!

Анонимен каза...

Много се извинявам за въпроса, но относно сиропирането на блатовете.....с какво ги сиропирате?

Вики каза...

Здравейте, в зависимост от сладостта на блата - или само с топла вода или захарен сироп (кипвате малко вода със захар) и мажете с четка. За декорирана торта не трябва много сироп, защото няма да държи добре. Можете и с леко затоплено сладко, или с пресни плодове - кипвате ги с малко захар и мажете върху блата. Също става много вкусно

Анонимен каза...

Много, много благодаря!

p.s. Извинявам се че съм "анонимна" но е поради технически проблем.
Отивам да готвя поредната Ваша тортичка :)

Ани

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena