четвъртък, 17 февруари 2011 г.

Торта свещи

Като признание на труда ми досега, снаха ми ме помоли да сглобя една тортичка за годишнината със съпруга й, който по някаква ирония на съдбата ми се пада брат :). Идеята за тортата беше една, но излезе нещо съвсем различно, но не чак толкова драматично като резултат.

Разбира се, не се мина без проблеми, нерви и безброй провалени опити да пренеса проклетия чаршаф върху тортата. Ето резултата, а отдолу продължавам с рецепта и неволи :)






Такааа, целият проблем на тортата дойде от покритието. Определено си взех една бележка - когато решиш да правиш по-малко количество от дадена рецепта, е редно да намалиш пропорционално всичките съставки. А аз какво направих - намалих всички съставки с изключение на една - желатина. Сложих си едно цяло пакетче на половината количество тесто и резултатът - толкова бързо-съхнещо тесто, че едва успях да покрия (и то от третия опит) тортата, а цветята съм ги правила със скорост, на която даже и Юсеин Болт :) Както и да е - получи се нещо. Поне в едно съм сигурна - вкусът беше чудесен, доказателство, за което е милият ми племенник, който торта не обича кой знае колко, а е омел доста парчета. Друго - не си мислете, че не мога да пиша - всъщност пиша доста добре, но за първи път със захарни бои :)

Стига толкова, ето рецептата и технологията на тортата.

Блатовете, разбира се, са готови (може някой път да се опитам да си опека) правоъгълни, сиропът - сок от прасковен компот.

Крем за пълнеж

1 п. сирене крема
1 заквасена сметана
пудра захар на вкус
1 п. желатин
4-5 праскови от компот

Крема сиренето и захарта се разбиват на кремче (най-лесно става с пасатора, не с бъркали). Захарта трябва хубаво да се поеме, да не се виждат бучици. Кремът става почти течен. Опитвате, ако искате добавяте още захар (аз го рпедпочитам по-тръпчиво). После се добавя и сметаната и пак бъркаш докато хубаво поеме. Накрая пасирани праскови (колко едро е по преценка, аз обичам да се усещат парченцата).

Готовият, разтворен на водна баня, желатин се добавя на капки в крема - трябва да се внимава да не се пресече - сместа е студена и ако се изсипе наведнъж, става на конци и се губи ефекта. Като е готово - в хладилника за 30 минутки някъде, докато стане гъстичък крема.


Маслен крем за измазване

1 п. масло
1 крема сирене
2-3 чаши пудра захар
сокът от един портокал
кората от половин портокал
1 ванилия

Разбиваме хубаво крема сиренето и маслото заедно с пудрата захар. Добавяйте захар докато се сгъсти, може да дойде повече. Накрая прибавяме сока от портокал, кората му и ванилията. Ако стане на парцали - леко затоплете и разбъркайте. Слагаме за малко в хладилника да стегне.

Строеж на тортата

Блатовете сиропирах и намазах с крем. Като ги сглобих, отрязах едно парче около 1/3 от тортата и го поставих отгоре. С кръгла формичка изрязах две дупки в най-горния блат и там сложих по една чаена свещичка. Покрих с чаршафа и изрязах дупчици върху свещите със същата форма, за да излезе фитила. Следващият път мисля да скрия самите свещи и да извадя само фитилите. Направих розички - 4 на брой, защото след това толкова изъхна тестото, че успях само да изрежа малки цветчета. Отстрани направих драперия от бял фондан. Надписът (колкото повече го гледам, толкова по-неграмотен ми се струва), направих със захарни фулмастри.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena