четвъртък, 5 май 2011 г.

Торта с Агне

Имам си именник на Гергьовден и му направих торта. Шарена и весела, точно за дечица. Но когато започнах да правя оФцата, някъде към 50-тото топченце, част от руното, в главата ми се загнезди една песничка, която втори ден твърдо отказва да се изнесе от там ("Тъпа овца, тъпа овца...."). Естествено, че нещо няма да е наред, ама аз съм си за бой. Направих крема с много бита сметана и не ми се сгъсти достатъчно, та леко изтече и проби иначе идеалното покритие. Тук, ако имаше емотикон, трябваше да е силно разгневено човече :) Както и да е, дрън-дрън, ето и тортата, а по-долу - рецептата. 

Този път си направих блатовете сама, като ползвах рецептата за италиански шоколадов сладкиш, за която искрено благодаря на този блог. Бях я правила и преди само като сладкиш, но ми се стори, че ще е много удачна за блат за торта, защото е много сочен и шоколадов. 
Продукти за блата (двойна доза)
2 ч.ч. захар
2 яйца
100 гр. меко масло
2 ч.ч. прясно мялко
250 гр. пълномаслено кисело мляко
2 ч. л. сода
220 гр. брашно
100 гр. натурален шоколад
1 ч.л. ванилова есенция
2 с.л. какао

Приготвяне:
Разбиваме маслото със захарта, докато стане пухкаво. Добавяме яйцата и отново разбиваме. Към всичко това настъргваме шоколада на ситно ренде. Отделно смесваме млеката и ванилията и добавяме към маслената смес. В трета купа смесваме брашното, какаото и содата и постепено добавяме към останалата част от тестото. 
Сместа се пече на 3 пъти в предварително загрята на 180 градуса фурна за около 40-50 минути или докато клечката излезе суха. Това тесто отнема много време за печене и трябва много търпение, защото самото то е по-рядко, но пък наистина е страшно вкусно.

Крем за пълнеж
1 пудинг ванилия без варене
200 гр. прясно мляко
400 мл. сладкарска сметана
200 гр. заквасена сметана
Няколко капки ванилова есенция
1 желатин

Разбиваме пудинга с прясното мляко (по указание е с 300 мл., но аз го предпочетох по-гъст). Отделно разбиваме сладкарската сметана на гъст крем. Към пудинга добавяме заквасената сметана, ванилията и накрая смесваме добре с разбитата сметана. Добавяме разтворения желатин и оставяме да стегне в хладилника. 
След дъжд качулка, но според мен този крем е подходящ повече за вита торта или ако е редена, като тази, трябва да се изпече една тънка пандишпанова платка, която да се завие около тортата. Тогава няма да се случи това пропадане, защото измазването с маслен крем не спаси докрай положението. 

Строеж на тортата
Най-отдолу слагаме единия блат. Измазвах с фин слой сладко от малини, защото според мен този блат няма нужда от сироп. Отгоре сложих част от крема, след това подредих бишкоти и пак залях с крема. Поставих вотрия блат и повторих процедурата. Захлупих с третия блат и изравних отстрани.
Измазана е с класически маслен крем.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena