неделя, 29 май 2011 г.

Парфето на Мими

Бяха ми останали малко готови блатове от абитуриентската торта и сърце не ми даваше да ги хвърля и случайно се сетих за едно парфе, което бях правила отдавна по рецепта на моя приятелка. Ще дам и рецептата за блата, който също е много хубав.


Блат:
2 жълтъка
1 ч..ч. захар
1 ч.ч. прясно мляко
1 ч.л. сода бикарбонат
1, 5 ч.ч. брашно
1 ванилия
1-2 с.л. олио

Разбиваме жълтъците със захарта и добавяме прясното мляко, ванилията и олиото. Постепенно прибавяме брашното, пресято със содата. Печем на 150-160 градуса до готовност. Първият път правих този блат във форма за торта с диаметър 28 см. и много се наду и преобладаваше като количество пред парфето. Затова лично бих намалила съставките на половина.

Крем Парфе:
2 белтъка
1,5. ч.ч. пудра захар
125 гр. меко масло
2 п. желатин
600 гр. заквасена сметана
Плодове по избор


Разбиваме белтъците с част от захарта на твърд сняг. Отделно разбиваме маслото с останалата пудра захар на хубав, гладък крем. Към тях добавяме заквасената сметана и накрая бавно с плавни разбърквания - разбитите белтъци. На финала малко по малко се прибавя разтворения във вода желатин. Сместа се изсипва върху добре охладения блат, като върху него по желание нареждаме плодове, за да се сиропира от техния сок. Заглаждаме крема и подреждаме плодове и отгоре. Необходимо е да престои стегнат в тортения ринг поне 2 часа. Когато е готово, с остър нож се минава между стената на ринга и парфето, за да може по-лесно да се отдели.

Специално за мен чаша и половина захар ми идва много, затова съм сложила не повече от 100 грама. Така е по-леко на вкус. Подходящи са всякакви сочни плодове - черни боровинки, малини, череши (без костилки и разрязани на две), малини, ягоди, праскови, кайсии и пр.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena