понеделник, 23 ноември 2015 г.

Мега бърз сладкиш с круши на тиган

Ехоооо, някой помни ли ме още? Мина доста време от последната ми публикация. Време, в което се случиха много неща при мен, време, в което тотално изгубих желание да правя каквото и да било и време, в което желанието ми избуя отново, но пък времето не стигаше... Изобщо това време е трудно за обяснение. Имаш време, нямаш желание, имаш желание, нямаш време. Ами, може би трябва да започнем отново да си го крадем, за да се наслаждаваме на моментите, в които можем да бъдем ние. А е много важно да бъдеш, както ние, така и аз.

Каква философска агония само...

Може би трябва да спра да пиша и да се концентрирам върху съдържанието на заглавието :)

От него можем да извлечем следната есенция: Вики умира за нещо сладко, късно е, децата спят, съпруга го няма, в хладилника има едно-две яйца, малко прясно мляко и една огромна торба круши и любимия сайт на Вики - www.cuisineaz.com.

Точно в този момент си чистя пощата от поредицата спам и попадам на бюлетин от същия сайт, който ме уверява, че само за 10 минути и с помощта на един тиган ще удовлетворя по-горните си щения. И аз му повярвах. Спрях се на тази рецепта и излезе това (снимки на бързо и на тъмно, докато чаках да изстине до толкова, че да не ми се обели небцето).

За тиган с диаметър 28 см са ви нужни:

40 гр. брашно
60 гр. захар
1 круша
2 яйца
250 мл. прясно мляко
15 гр. масло
щипка сол
ванилия
5 гр. бакпулвер

По продуктите ще ви заприлича на голяма палачинка и не сте далеч от истината. Странното е, че вкусът е по-различен - има плътността на дебела палачина, но не съвсем. В него се долавя аромата на карамелизираните круши и още нещо, но определено не е просто палачинка с круши.

Много лесно се приготвя всичко - разбивате яйцата със захарта и солта, добавяте брашното, ванилията и бакпулвера. Прибавяте след малко и разстопеното масло. Накрая добавяте прясното мляко.


Включете котлона на средна степен, не бива да е много силен. Намазнете добре тигана с още масло + олио, за да не почернява маслото, излейте сместа в тигана. Нарежете на лентички една круша и добавете щедро към сместа, като натиснете леко, за да потънат. Захлупете и оставете да се запича. Време е за обръщане, когато отгоре е сухо и тестото не изглежда "влажно" - по-добре не мога да го обясня :)

Обръщането изисква малко жонгльорски умения, но ще се справите :) Плъзнете съдържанието на тигана върху чиния или похлупак, все едно сте приключили и ще сервирате. Сега се пригответе - използвайте тигана като похлупак на чинията и рязко завъртете. Гледайте да уцелите тигана и да не се изгорите :) Ако е залепнало, леко плъзнете шпатула, за да го отлепите. Оставете още около 3-4 минути да се запече и да се карамелизират крушите. 

Сервирайте със същото движение, така че карамелизираните круши да се озоват отгоре. Това е, ако горите от естетика. Ако не - просто преместете в чиния. Поръсете обилно с пудра захар.

Пишеше, че трябва да се сервира охладено, но според мен топло е по-вкусно определено. Но и не мога да твърдя на 100%, защото така и не го оставих да изстине :)

Приятен апетит, на мен ми беше драго :)

3 коментара:

Kайти каза...

Помним те философке :) Хубава палачинка :)

traiana каза...

Помним те, как да не те помним! Чудесен сладкиш, че и бърз! Непременно ще се пробва!

Вики каза...

Благодаря ви, момичета :)))

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena