четвъртък, 17 февруари 2011 г.

Колсло

Провокирана от безумните цени на KFC и по-точно на любимата ни салата колсло, реших в крайна сметка да се науча да я правя. Все не можех да разбера откъде идва този сладко-кисел и сочен вкус на салатата. В нашите сайтове често пишат, че се прави с майонеза, но не е така. Вкусът не е същият. В чуденката и затруднението ми се включи и трудното изписване на думата на английски - coleslaw. Как ли не я въртях и суках докато я открия и слава богу на помощ ми дойде Google динамично търсене. С общи усилия попаднахме на този сайт , който като на бавно-развиващ се ми обясни с видео как се прави тази така любима наша салата.

Продукти: 
Една малка зелка
2-3 моркова
2 с.л. майонеза
2 с.л. заквасена сметана
1 с.л. горчица
2 с.л. оцет
1 ч.л. захар
сол и пипер на вкус

Приготвяне
Настъргваме зелката на ренде (да живее Borner), настъргваме и морковите и смесваме в салатна купа. Отделно смесваме всички продукти за дресинга и заливаме салатата. Може да променяте съотношението им в зависимост от това кой вкус искате да надделява. Сега на помощ идват ръцете - бъркаме смело в салатата и размесваме хубаво съставките. Покриваме със свежо фолио и оставяме да престои няколко часа в хладилник

2 коментара:

Анонимен каза...

Случайно се зачетох тук.
Имам чувството, че салатата на KFC има и настърган джинджифил. Наскоро за пръв път си правих чай от корен на джинджифил (вече се продава и по хипер-маркетите) и днес като ядох колсло мисля, че усетих сладко-лютивият вкус точно на джинджифила. Ще опитам да налучкам рецептата, т.е. количеството джинджифил и под каква форма да се добави, но може и вие да пробвате :)
Поздрави - Христо

Вики каза...

Благодаря ви за идеята, Христо! Наистина ще се получи интересно, но лично аз съм далеч от мисълта, че KFC използват такава подправка. Според мен сладко-лютивото зависи повече от баланса на подправките.
Но ми давате страхотна идея да опитам нещо подобно.
Поздрави

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena