неделя, 27 март 2011 г.

Торта "Новата къща на Шрек"

Когато моя близка ми се обади с молба да направя торта за годишнината от сватбата й, започнах да си представям едни рози, едни цветя, едни сърца. Меко казано се изненадах, когато чух желанието й за Шрек и Фиона, къщичка и надпис "ТБ". Впоследствие, когато ми разказа за себе си, картинката започна да ми се изяснява и постепено идеята за тортата изкристализира и ръчичките ме засърбяха за захар :) Ето и новият прочит на старата приказка.

Шрек вече е отговорен съпруг. Женен е за принцеса. В мига, в който тя влиза в новия си дом, запретва ръкави и взима нещата в свои ръце: "Може да не съм вече принцеса, а твое подобие, но заслужавам нов дом, а не този блатен кош!", нацупи устни тя. И Шрек запретна ръкави и започна да строи. Бисквита по бисквита, къщичката се превърна в дом, покриха го с листа и заживели щастливо до края на дните си! 
От сърце ви пожелавам много щастливи мигове и радост в целия ви живот!
Към тортата реших да направя и няколко бисквитки като подарък от мен за техния празник:



Буквичките "ТБ" са един от онези мили романтични кодове, които само една двойка може да има. Любовта и желанието за изненада ме зарази и вложих много желание във всеки елемент. Разбира се, оказа се, че да моделираш фигурки с малки деца вкъщи е истинско приключение. Шрек номер 1 изчезна в устата на малкото, а номер 2 - в тази на голямото. Номер 3 е този, леко недодялан дебелак, но имах изричната забрана на мъжа ми за нов. "Той си е такъв, малко недодялан, не го разваляй!" И аз слушам. 

Тортата е с готови ванилови блатове, отвътре с шоколадов ганаш, парченца натурален шоколад и млени бадеми. Сиропирана е с карамелен сироп.

Бисквитите са по тази рецепта:
400 гр. брашно
200 гр. масло
200 гр. захар
1 яйце
кората и сокът на един лайм
1 ч.л. ментова есенция


Приготвяне
Маслото на стайна температура се разбърква със захарта. Добавя се яйцето, кората и сока на лайма, есенцията и накрая брашното. Меси се до еластично тесто, което почива поне час в хладилника. Разточва се и се изрязват сладки. Те също трябва да престоят в хладилника поне 15 минути преди печене, иначе се разливат и губят формата си - от опит :). Пекат се 8-12 минути на 180 градуса.

0 коментара:

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena