вторник, 13 март 2012 г.

Торта за Великденски пости

За мен беше огромно предизвикателство да направя постна торта, тъй като никога не съм се лишавала от яйца, масло, прясно мляко... За мен те са основите при сладкишоправенето и направо в чудо се видях, когато скъпата ми половинка реши да пости и то да спазва строгия пост - дори без млечни продукти. Той е рожденик на 8 март, а аз исках да дам всичко от себе си, за да го изненадам, тъй като по определени причини тази година се разминахме с подаръците. Истината е, че вложих много сърце и обич, както в приготвянето на рецептата, така и в украсата на тортата, защото исках тя да му каже всичко, което ми е на душата :)
Ето и самата торта, а после и рецептата:
Това е едно унесено влюбено мече от женски пол, демек - аз, което държи балонче в ръка, сладко полегнало в тревата, стои и си мечтае :) По-долу - близък план на розите. Именно рози, защото те са цветето, най-голям за мен символ. Обожавам ги.
Това, което още ми се иска да спомена е, че вкусът е доста спорен. За мен отсъствието на яйца и мляко даде отражение върху плътността и вкуса на блата, но пък фъстъченото масло му придаде много интересен аромат и вкус. Кремът не се хареса на половината от фамилията, но го публикувам, защото вкусове - всякакви, а рецепти за постни сладкиши - малко :)


Постен шоколадов блат с фъстъчено масло:
100 гр. фъстъчено масло
300 гр. захар
300 гр. шоколадов кувертюр
2 ч.ч. брашно
1 бакпулвер
2 ч.ч. вода

Намерих постен шоколадов кувертюр, но той успешно може да се замени и с тъмен шоколад, тъй като в него се съдържа само какаово масло и разни други не-животински съставки :) Разбиваме първо само фъстъченото масло и полека към него добавяме захарта. След това, при непрекъснато разбиване, добавяме на струйка разтопения кувертюр и разбъркваме докато се усвои добре. Накрая прибавяме пресятото с бакпулвера брашно и постепенно - водата.
Печене - аз направих грешката да изпека цялото количество наведнъж, а блатът толкова се наду, че докато се изпече отвътре, изгоря отгоре и отстрани и се наложи доста да изрежа от него. Затова, по-добре, разделете мислено количеството на 3 и печете блатовете отделно - на 170 градуса до готовност.

Постен кокосов крем:
1 консерва кокосово мляко (400 гр.)
захар на вкус
4-5 с.л. царевично нишесте
2 пакетчета кокосови стърготини

Сваряваме захарта с кокосовото мляко и добавяме разтвореното в студена вода нишесте. Бъркаме докато се сгъсти. Сваляме от огъня и добавяме кокосовите стърготини.

3 коментара:

elij-Elka Grozeva каза...

Чудесна е тортата на вид,лъха много любов от нея.За вкуса те разбирам напълно,тъй като и на мен преди два дни ми се наложи да правя постна торта.В интерес на истината,постещите я харесаха,но не и аз.А от подобна на крема ти смес правих постни кокосови бонбони,които първи се изядоха,но на мен отново не ми харесаха,даже ми идваха по-постни и от тортата.Но явно постещите не мислят като мен.
Поздрави и хубава вечер!

Вики каза...

Благодаря ти! Странно нещо са постещите хора - предполагам всичко сладко им харесва, защото така им се яде, че нивото на критичност е спаднало до минимум :)

Анонимен каза...

Чудесна торта, Вики. Аз не умея да правя торти, но ми се иска да споделя с теб една идея за семпъл сладкиш тип кекс, който може да бъде направен и на мъфини. Рецептата е стара и не помня от коя леля съм си я записала в тефтера.
Досега съм го правила 2-3 пъти и е много подходящ за закуска или за десерт през постите. Харесва се на почти всички. Прилича на медена питка.
Прави се така: В тенджерка се слагат: 1,5 чаена чаша вода; 0,5 чаена чаша мед; 1 чаена чаша захар. Възвира сместа докато се стопи захарта. Оставя се малко да изстине.
Прибавят се 1ч.чаша счукани орехи, 1 ч. лъжичка сода, 1 ч. лъжичка канела, 1 ч. лъжичка смлян карамфил. и 2 ч. чаши брашно. Разбърква се добре (може и без миксер) и се изсипва в намаслена тавичка. Пече се при около 200 градуса. След като се опече, което се пробва с клечка, се изважда и се завива тавичката с ал. фолио за да се запази малко влага. Като изстине се реже. Може по желание да се гарнира с нещо. Успешна седмица.
Ваня a_t_a@abv.bg

Публикуване на коментар

Благодаря ви, че се отбихте при мен и оставихте нещо от себе си!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

© 2011 Viki's blog, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena